Tiedotteet jonnejaminne.fi

Lehdistötiedote joukkoliikenteen muutoksista kesäkuu 2017

Kotkan, Haminan ja Pyhtään paikallisliikenne

Seniorin Waltti-arvokortilla vain 1 euro/matka
Waltti-järjestelmän päivityksessä tapahtuneiden ongelmien johdosta toukokuussa oli seniorin arvokortin arkisin klo 9-14 hiljaisen ajan taksa veloitettu linja-autojen rahastuslaitteissa normaalin taksan mukaan.

Hyvityksenä virheestä pääsee hiljaiseen aikaan matkustamaan Kotkan, Haminan ja Pyhtään Waltti-liikenteessä hintaan 1,00? / matka. Etu on voimassa kesäkuun 30 päivään saakka.

Tämä etu koskee siis vain seniorin Waltti-arvokorttia ja hiljaisen ajan taksaa.
Muut taksat ovat normaalin voimassa olevan hinnaston mukaisia. Kortti on leimattava normaalisti rahastuslaitteessa.

Etelä-Kymenlaakson henkilökuljetusyksikkö pahoittelee aiheutunutta vahinkoa.

Koulukadun (keskuskoulun) pysäkki
Kotkansaarella, Koulukadulla oleva ns. keskuskoulun pysäkki on toistaiseksi pois käytöstä koulun remontin takia. Korvaavia tilapäispysäkkejä ei ole järjestetty, vaan matkustajien on käytettävä olemassa olevia pysäkkejä joko ennen ko. pysäkkiä tai sen jälkeen.

Waltti-kortinlukija mobiilisovellus
Waltti-asiakkaat voivat nyt halutessaan ottaa käyttöönsä Waltti-kortinlukija -mobiilisovelluksen, jolla voi kätevästi ja nopeasti tarkastaa Waltti-matkakortin tai kertakortin voimassaolotiedot.

Waltti-kortinlukija -sovellus on ilmainen ja sen voi ladata käyttöönsä Google Playssa. Sovellus toimii NFC toiminnan omaavissa ja Android-käyttöjärjestelmää käyttävissä puhelimissa ja tableteissa.

Waltti-kortinlukija näyttää voimassaolevat kaudet, jäljellä olevan arvon, viimeisen arvolipun sekä edelliset matkat matkakortilta, kun NFC-puhelimella koskettaa korttia. Sovelluksella voi myös lähettää itselleen sähköpostiin kuittitiedot viimeisimmästä arvolipusta. Sovellus lukee vain Waltti matka- ja kertakortteja.

Uusi jättöpysäkki Norskankadulle
Uuden poliisitalon pääsisäänkäynnin kohdalle Kotkan keskustassa on Norskankadun alkuun lisätty uusi jättöpysäkki, jolla pääsee jäämään pois Norskankadulle liikennöivistä paikallisliikenteen linja-autoista.

Lisätietoja antaa lehdistölle tarvittaessa Raimo Oksala,
tiedotuksesta vastaavana Henrietta Mediat Oy:stä, puh. 05-2601 450 tai 0400-659 487