Tiedotteet jonnejaminne.fi

Kotkan Meripäivät

Kotkan Meripäivien aikana ke 27.7. – la 30.7.2022 Kotkan seudun liikenteessä on normaalin kesäliikenteen lisäksi lisävuoroja niin Kotkan sisäisissä linjoissa, Kotka – Hamina -vuoroissa kuin Kotka – Pyhtää -liikenteessä. Meripäivät järjestetään Kotkan keskustassa, ja keskustaan saapuvien / keskustasta lähtevien linjojen aikataulut Meripäivien ajalta löytyvät tältä sivulta alempaa.

Bussimatkan voi maksaa Meripäivillä normaaliin tapaan käteisen rahan lisäksi Waltti-matkakortilla tai käteistä edullisemmilla mobiililipuilla. Pankkikortti käy maksuvälineenä vain pikkubussilla ajettavissa vuoroissa (Jyrkilä Oy). Huomaa myös edulliset vuorokausiliput; Waltti -mobiili -sovelluksesta voi ostaa vuorokausilipun tai pahvisia Waltti-kortin voi ostaa Ruorista; hinta 8 eur/vrk kaikilla vyöhykkeillä.

Kotkan keskustassa on poikkeukset reitti- ja pysäkkijärjestelyissä välillä ti 26.7 – su 31.7.2022., huom. aloitusajankohta! Alla tarkemmin.

Myös Kotkan kaupunkipyöräjärjestelmään (www.kotka.fi/kaupunkipyorat) lisätään pyöräkapasiteettia Meripäivien ajaksi; pyörämäärä on tuolloin 145 normaalin 120 pyörän sijaan.

Kotkan keskustan poikkeukset reitti- ja pysäkkijärjestelyissä välillä ti 26.7 – su 31.7.2022

Keskustasta lähtiessä Kauppatorin pysäkki on tuolloin poissa käytöstä ja Kirkkokadulla Sibeliuspuiston kohdalla on väliaikainen pysäkki. Muutokset ovat voimassa heti ti 26.7. aamusta lähtien. Ks kartta:

Keskustaan saapuessa ti 26.7. – su 31.7. Keskuskadun pysäkit ovat pois käytöstä ja Satamakadulla on korvaavat pysäkit. Lisäksi Hovinsaaren suunnalta saapuvilla linjoilla myös Korkeavuorenkadun ja Koulukadun pysäkit ovat poissa käytöstä.

Huom: palvelulinjojen P001, P011, P012 ja P014 poikkeusreitti keskustaan välillä ti 26.7. – su 31.7. on reittiä Tallinnakatu- Gutzeitintie – Itäkatu – Keskuskatu – Norskankatu, tästä on tulossa erillinen kartta.

Huom2: palvelulinjoista P002 kulkee samaa poikkeusreittiä keskustaan kuin linjat 1 jne, eli Satamakadun kautta.

Muutokset ovat voimassa heti ti 26.7. aamusta lähtien. ks kartta:

Meripäivien ajan aikataulut

Meripäivien painettu bussiaikataulu tulee jakoon välillä pe 22.7. – ma 25.7.  Aikataulua saa alueen linja-autoista, Kotkan asiakaspalvelupiste Ruorista, Haminan uimahallista ja Haminan linja-autoasemalta, Pyhtään kirjastosta sekä monista keskeisistä tapahtumapaikoista Meripäivien aikana.

Kotkan seudun reittioppaassa kotka.digitransit.fi näkyvät normaaliliikenteen lisäksi la 23.7. lähtien myös Meripäivien kaikki lisävuorot. Huom: reittioppaassa on Meripäivien aikaan Kotkan keskustaan tulevat / keskustasta lähtevät vuorot pääosin kahteen kertaan: poikkeusreitin kera keskustassa sekä väärällä, normaalisti käytössä olevalla Kirkkokatu / Keskuskatu-reitillä. Reittioppaassa on poikkeuksista  huomautus. Meripäivien ajan lisävuoroista reittioppaassa on vain vuoro, jolla on oikea reitti.

Seuraavassa Kotkan keskustaan saapuvien linjojen aikataulut Meripäivien ajalta. Aikatauluissa on mukana normaaliliikenteen lisäksi lisävuorot. Huom. reittimuutokset, ks yllä kartat:

Santalahti (yhdistelmä linjat P002, 57, 13) (lisävuoroja läpi päivän) Santalahti – Keskusta – Santalahti (yhdistelmä)
Länsi-Kotka (yhdistelmä, linjat 12, 13, 14, 25,27) (lisävuoroja iltaisin) Keskusta – Karhuvuori (yhdistelmä)
Linja 2 (lisävuoroja iltaisin) Keskusta – Korela – Kaukola – Jäppilä (- Pernoo)
Linjat 6, 6B, 25 (lisävuoroja iltaisin) Keskusta – Karhula – Suulisniemi – (Tiutinen)
Linja 7 (lisävuoroja iltaisin) Karhula – Korkeakoski – Koivula – Keskusta
Linjat 9, 25, P009 (lisävuoroja iltaisin) Keskusta – Karhula – Tavastila – Ylänummi
Linja 1 Kotka – Karhula – Hamina ja Pyhtään suunta:
Linja 1 (lisävuoroja iltaisin) Kotka – Karhula – Hamina
Pyhtää: Linjat 90, 93, P089 (lisävuoroja iltapäivisin ja iltaisin) Pyhtää – Kotka
Karhulaan /Karhulasta yhdistelmäaikataulut: Keskusta – Karhula , Karhula – Keskusta:

Huom: yhdistelmissä ei ole Meripäivien ajan illan ja yön ajan lisävuoroja, ks ne ylempää linjojen 1, 6, 7, 9 ja 25 osalta. (uusi Karhulan yhdistelmäaikataulu tulossa)