Tiedotteet jonnejaminne.fi

Hovinsaaren paikallisliikenteessä poikkeusjärjestelyt ke 15.6. illalla

Keskiviikkona 15.6. Hovinsaarella on poikkeuksia paikallisliikenteessä illalla klo 20 jälkeen Lainekadun alikulun väliaikaisen sulun vuoksi:

• Paikallisliikenteen bussit  kulkevat klo 20. 30 – 24 välillä Kotkan keskustasta suoraan Hyväntuulentietä Keskussairaalla saakka. Eli rautatieaseman sekä Hovinsaaren Kotkantien pysäkit jäävät välistä. Sama poikkeus on myös toiseen suuntaan, eli keskustaan saapuessa
    • viimeinen keskustasta Hovinsaaren kautta ajava vuoro on linja 2 klo 20:20 Keskustasta (Hovinsaarella noin 20:26)
    • ensimmäiset vuoro keskustasta jotka eivät aja Hovinsaaren kautta ova linja 12 klo 20:33 ja linja 7 klo 20:35
    • viimeinen Hovinsaaren kautta keskustaan saapuva vuoro on linja 12 klo 20:00 Mussalosta (20:08 Karhuvuoresta), vuoro on Hovinsaaren Kotkantien pysäkillä noin klo 20:22.
    • esimerkiksi vuoro linja 7 Karhulasta klo 20.10 ja linja 1 Karhulasta 20:30 eivät aja enää Hovinsaaren kautta
  • Korvaavana yhteytenä ke 15.6. kulkee väliä Hovinsaari – keskusta linja 50 pikkubussilla (Jyrkilä Oy) puolen tunnin välein klo 20 alkaen:
    • seuraavat lähdöt Keskustasta Hovinsaarelle:
      • klo 20:00, klo 20:30, klo 21:00, klo 21:30, klo 22:00, klo 22:30 ja klo 23:05 (huom. viimeisen vuoron poikkeus)
    • seuraavat lähdöt Hovinsaarelta keskustaan:
      • klo 20:10, klo 20:40, klo 21:10, klo 21:40, klo 22:10, klo 22:40.
      • Huom: lähtöaika Hovinsaarelta on Runeberginkadulta  Yrjönkadun risteyksen pysäkkilevennykseltä= linja ajaa Runeberginkatu – Ruununmaankatu – lenkin toiseen suuntaan kuin maalis-huhtikuussa . Tässä linkki pysäkkiin: https://kotka.digitransit.fi/pysakit/Kotka%3A15550050
    • Linjan 50 reitti Keskustasta: keskustan paikallisliikenneterminaali (Norskankatu) – Kauppatori – Kirkon pysäkki – (Kotkantie) rautatieasema – Hovinsaaren Kotkantien pysäkit – päätepysäkki Runeberginkadun ja Yrjönkadun risteyksessä (paikalla ei pysäkkitolppaa). Linkki reittiin: https://kotka.digitransit.fi/linjat/Kotka:5150/aikataulu/Kotka:5150:0:01?serviceDay=20220615
    • Linja 50 reitti Hovinsaarelta: Runeberginkatu (Yrjönkadun risteys, paikalla ei pysäkkitolppaa) – Hovinsaaren Kotkantien pysäkit – Rautatieaseman pysäkki – Korkeavuorenkadu pysäkki – (Keskuskoulun pysäkki suljettu) – Keskuskadun pysäkit – päätepysäkki Norskankadulla. Linkki reittiin: https://kotka.digitransit.fi/linjat/Kotka:5150/aikataulu/Kotka:5150:1:01?serviceDay=20220615
  • Reittioppaassa:
    • linjan 50 lähdöt ja reitti näkyvät oikein;
    • muiden linjojen reitti näkyy ke 15.6. klo 20.20 jälkeisisä ajoissa valitettavasti Hovinsaaren osalta väärin
  • Keskustan ja Hovinsaaren pysäkeille on laitettu poikkeuksesta juliste

To 16.6.2022 paikallisliikenne kulkee heti aamusta lähtien jälleen Hovinsaaren läpi Lainekadun alikulun kautta kulkevaa reittiä.

Väyläviraston tiedote Lainekadun sulusta

Huom: vaikka Lainekadun sulun ilmoitettu kesto on to 16.6. klo 6.00 asti, on varmistettu että klo 5.30 jälkeen Hovinsaarelta kulkevat aamun ensimmäiset bussit pääsevät kulkemaan Lainekadun ja Hovinsaaren kautta.

Uutinen keväällä olleista poikkeusjärjestelyistä mm täällä: Hovinsaaren bussiliikenne palautuu ennalleen (27.4.2022)