TIEDOTE KORONAVIRUKSEEN LIITTYEN

Joukkoliikenteen tilanne, päivitetty 28.5. klo 10.40

Vältä käteisen käyttöä, maksa Walttikortilla tai mobiililipulla

Koronavirusepidemian leviämisen estämiseksi ja joukkoliikenteen toiminnan turvaamiseksi pyydämme matkustajia välttämään busseissa käteisen rahan käyttöä ja maksamaan matkansa walttikortilla tai Semel Reissu -mobiililipulla.

Uuden Walttikortin voi hankkia nettikaupasta tai Karhulan R-kioskista, Eteläinen Karjalantie 3

Olemassa olevan kortin lisälataus netistä  tai Karhulan R-kioskista, Eteläinen Karjalantie 3

Semel Reissu mobiililipulla asiakkaan maksama matkan hinta on hiukan kalliimpi kuin Waltti arvokortilla, mutta kertamaksua halvempi.

Mobiililipun voimassaoloaika on 90 minuuttia ostohetkestä. Lippu on ostettava ennen linja-autoon nousua jossa kuljettava varmistaa lipun oikeellisuuden.

Linja 110 Vaalimaa (Zsar) – Hamina aloittaa uudestaan 30.5.2020

Muutokset kaukovuoroihin.
Eri yhtiöiden kaukovuoroissa on runsaasti muutoksia ja peruutuksia, katso:
Kaukovuorot

Liikennöitsijät huolehtivat omalta osaltaan linja-autokaluston pintojen puhtaanapidosta. Suojaseinättömien bussien kuljettajien takana oleva istuin varataan turvaväliksi. Yritämme näin ehkäistä myös kuljettajien sairastumista.

Bussilla matkustaessa voit ehkäistä koronaviruksen ja muiden tartuntatautien leviämistä huolehtimalla käsihygieniasta pesemällä kätesi riittävän usein, yskimällä ja aivastamalla hihan yläosaan tai nenäliinaan sekä välttämällä tartuntapintojen ylimääräistä koskettelua esimerkiksi pitämällä käsineitä kädessä.

Linkki Kymsoten ohjeisiin