Helsingistä bussilla Kotkaan kahdeksaksi

Helsingistä, Porvoosta ja Loviisan sekä Pyhtään rampeilta pääsee jatkossa Kotkaan nopealla bussiyhteydellä. Ajoaika Helsingistä on vain 2 tuntia.

Vuoro kulkee arkisin ma-pe ja liikennöinnistä vastaa Jyrkilä Oy 22-paikkaisella pikkubussilla. Lähtö on 5:50 Helsingin Kampista. Vuoro aloittaa liikennöinnin maanantaina 4.6.2018.

Uusi vuoro on suunniteltu erityisesti Kotkaan töihin ja opiskelemaan tuleville. Hankinnan taustalla on mm. Cursorin ja Carean toive nopeasta linja-autoyhteydestä Helsingistä Kotkaan, siten että vuorolla ehtii Kotkaan töihin/opiskelemaan klo 8:00:ksi.

Helsingissä lähtö on Kampin terminaalista ja sen jälkeen pysähdytään vain Oopperatalon ja Viikin pikavuoro-pysäkeillä. Porvoossa pysähdytään Näsin ja Loviisantien pikavuoropysäkeillä, Loviisassa ja Pyhtäällä ainoastaan aikataulun mukaisilla moottoritien ramppien pysäkeillä. Kotkassa poistumispysäkkejä ovat Sutela, Langinkosken kirkko, Keskussairaala, keskuskoulu ja kauppatori.

Vuoro rahoitetaan lipputulojen lisäksi Kymenlaakson sairaanhoitopiiri Carean ja Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö Cursorin avustuksella. Kyse on vuoden 2018 loppuun kestävästä kokeilusta, jonka jälkeen arvioidaan matkustajamäärien perusteella mahdollinen jatko.

Edullisimmillaan matkalippu on Helsingistä Kotkaan arvolipulla aikuisilta 13,60 euroa ja Junioreilta (7-16 v.) 8.50 euroa. Loviisasta vastaavat summat ovat 5,60 euroa ja 3,20 euroa. Linjalla voi maksaa Waltti-tuotteiden lisäksi myös Matkahuollon sarja- ja kertalipuilla. Katso koko lehdistötiedote tästä